Plakát jako reklamní médium pořád neztratil na významu. Pro mnohé promoaktivity je právě on nejvhodnějším a též nejlevnějším řešením propagace.
Svět je poblázněn „onlinem“. Není to tak dávno, co se mu firmy bránily, dnes každý sází pouze na reklamy přes vyhledávače, Facebook, Instagram, do toho se vždy objeví nějaká nová hvězdička mezi sociálními sítěmi, třeba nyní TikTok. Mnohdy jsme však malou lokální firmou, nebo propagujeme velice úzce lokalizované služby či akce. Ano, online je dobrým pomocníkem, ale základem by pořád měla být především tištěná plakátová reklama. Tisk plakátů a jejich výlep nám umožní přesné zacílení na tu cílovou skupinu, o kterou nám jde. Navíc za velice nízkou cenu.
Kdy se hodí plakáty?
V první řadě pro již zmíněnou propagaci lokálních akcí. Když máte hospodu, ve které pořádáte zabijačkové hody, je nutné plakát vyvěsit v restauraci, na jejich dveřích, v místní obci či v dané ulici, a nakonec v okolí s dobrou dojezdovou vzdáleností. Takto místně se hodí inzerovat též stálé služby, mimořádné akce, různé výstavy, kulturní akce apod. Vše lze podpořit další propagací na webu místní obce či městské části, městyse, spádových obcí, možná lokálně dobře umístěným billboardem. Někdy se hodí též místní obecní noviny. Celoplošná inzerce těchto akcí je zbytečná.
Plakáty i jako indoor výzdoba
Pro mnoho firem se plakáty hodí i jako prezentace vlastních prací či produktů. Typickým příkladem může být kadeřnictví, které na plakátech dokáže prezentovat práci svých kadeřníků. Ty lze vylepit do prosklených výloh, ale též vystavit jako obrazy v interiéru kadeřnictví. Plakáty se hodí i pro prezentaci vlastních produktů. Vyrábíte třeba sýry a máte nějakou novinku? Nechte si vytisknout plakáty a na nich přímo v prodejně novinku podrobně prezentujte. Právě na plakátu dokážete prezentovat unikátní výrobní postup, zdravé složení i to, že jde třeba o limitovanou edici a zákazníci by neměli váhat s nákupem.
Co musí umět dobře navržený plakát?
Méně je někdy více. Takže nemá smysl prezentovat plakáty přeplácané informacemi. Na to se hodí spíše letáčky, které si mohou lidé vzít a v klidu si je přečíst. Vždy myslete na to, kam budete plakáty umísťovat. Podle toho volte při návrhu velikost písma na plakátu. Vše musí být dobře přečtitelné a viditelné. Pozor též na různé lesklé materiály, díky kterým se zhoršuje viditelnost obsahu. Plakát se může lesknout natolik, že vůbec nepoznáte, co na něm je. Vždy je též třeba zvážit, jestli bude plakát umístěn v interiéru, nebo v exteriéru.
Už jste viděli plakát, kde jste se dověděli o koncertu kapely, ale na plakátu chyběl datum? Možná chyběl, možná byl jen tak malý, či tak neviditelně umístěný, že jste jej ani při delším hledání neobjevili. Platí zásada, že pokud jde o informační plakát týkající se určité akce, musí nám jasně a viditelně sdělit: co, kde a kdy, případně za kolik. To je další nešvar různých plakátů propagujících místní akce. Cenu vstupného se často dozvíme až na místě. Přitom zrovna na podobných akcích se nedá ani platit kartou a bankomaty bývají často vzdálené i pár kilometrů.
Kde si nechat vytisknout kvalitní plakáty?
Hledáte kvalitní a rychlý tisk plakátů, kde se ihned dovíte i to, kolik vás vše bude stát? Tyto služby nabízí Justprint.cz. Tisk plakátů si nadefinujete, zadáte a objednáte přímo přes webové stránky. Firma tiskne jednostranné i oboustranné plakáty, k dispozici jsou papíry různé gramáže, kvality i provedení. Zvolit si lze typ lakování (matný, lesklý i UV). Samozřejmostí je velké množství nabízených formátů. Jakmile si nadefinujete tyto parametry, ihned vidíte kalkulaci, dokonce pro různé náklady i rychlost dodání (ekonomická, standardní, expresní). Je to ten nejjednodušší způsob, jak si zadat tisk plakátů.