full screen background image
Search

Jak se obouvají stavební stroje

Denně kolem některého jedeme či projdeme, ale většinou si jich nevšímáme. Stavební stroje pomáhají všude tam kde je potřeba nejen stavit, ale i bourat. A stejně jako jakékoli jiné vozy, i velké stavební potřebují občas vyměnit pneumatiky.

Možná si z dětství vybavíte vzpomínku na pneumatiku od traktoru, kterou všechny děti honily po poli nebo si s ní hrály u místního rybníka. Velká pneumatika byla cílem obdivu i závisti a i když dosloužila tam, kde měla, ještě se pro ni našlo využití. Výrobci ale stále vyvíjejí lepší a odolnější gumy jako je stavební pneumatika 10 – 16,5 s 30 % vyšší životností než její předchůdce i díky vyššímu dezénu a a ochranné patce. Moderní stavební stroje potřebují trochu lepší pneumatiky, než před lety, aby pohodlně sjely terén nikde nezapadly a mohly se bezpečně pohybovat po prostoru stavby.

Všechny typy pneumatiky jsou tak vyvíjeny pro speciální požadavky stavebních a zemědělských strojů i těžké techniky. K dispozici je tak široká nabídka pneumatik pro různé typy provozů včetně těch pro velké stroje, proto je v nabídce i pneumatika 16,9 – 28 pro stroje Caterpillar, New Holland a další. Samozřejmostí je odolný materiál proti mechanickému poškození a vynikající manévrovatelnost, což je u těžké techniky velké plus.

Oproti standardním gumám, které kupuje na osobní vozy, musí být stavební pneumatiky poněkud odolnější. Stroje i zemědělská technika jsou těžké, často vozí další náklad nebo pracují v tahu a tak je zapotřebí odolná pneumatika rozměrů 12 – 16,5 nebo jiných, záleží na typu stroje či vozu, pro který má být použita. Všechny pneumatiky jsou však vyrobeny se zaměřením na dlouhou životnost, nízké opotřebení, vysokou stabilitu a také s ohledem na minimalizaci poškození terénu. Zároveň zlepšují komfort jízdy a ovladatelnost stroje.

0
0